Terceira 2 en 3.

23 april 2017 - Pico, Portugal

21-4 kwam, was als reactie op de eerste reisdag, met migriane. Andre heeft de westkust van het eiland bekeken. De straatjes zijn smal en de huizen staan met hun voordeur direct op de weg. Wat armoediger dan de andere kant van Terceira. Van hier uit de weg naar boven genomen naar een krater, waarvan er meerdere zijn op Terceira. Langs de weg veel bloeiende struiken met roze en paarse bloemen. Beloond met een prachtig uitzicht tot aan de oceaan.

22-4.

Vandaag na een prima ontbijt gereden naar het de hoogste kraterwand van Terceira. Daar hebben we een wandeling gemaakt bij Lago Negro, een meertje in de kratervallei. Daarna afgedaald naar los Boscoitos aan de noordkust waar grotere en kleinere lavarotsen in de branding liggen. De zee spoelt ervwoest omheen, een prachtig schouwspel. Bij een klein shopje wat donuts, gestoofde zoete aardappel en een lemoncakeje gehaald en opgegeten. De noordkust oogt rijker, de huizen zijnngroter en mooier. Volgens het boekje komt dat doordat hier voorheen sinaasappalplantages waren die goed verdienden. Nu staan er vooral zomerhuisjes van de locals uit de hoofdstad.  Een stukje verderop hebben we wat gedronken bij lde golfbaan waar de top van de dames van Portugal een wedstrijd deden.