Pico 3

24 april 2017 - Pico, Portugal

Op onze laatste dag op Pico hebben we de zuidkust aangedaan. Mooie uitzichten over de wijnvelden, de oceaan en Faial werden ons voorgeschoteld. We kwamen in een recreatiegebied terecht met een uitgezette wandelroute. Mooi aangelegd en onderhouden. Heel on- portugees, wat hier is aangelegd wordt in de regel niet onderhouden. Het bleek een project te zijn dat voor 90 % door de EU wordt betaald, dat verklaart alles. We hebben natuurlijk gebruik gemaakt van de door ons betaalde picnic tafels en toiletten en zijn toen verder gereden. Op deze werkdag is er meer leven in de brouwerij, je ziet werkverkeer en winkeltjes en barretjes die open zijn. In de barretjes hangen groepjes Portugese mannen die wat met elkaar drinken en praten, op een stoere zuid europeaanse manier. Bijna iedereen rookt hier trouwens. Aan het eind van de middag nog een wijnbrouwerij bezocht maar er werd op dat tijdstip geen rondleiding meer gegeven. Ook deze had een EU bord buiten hangen. Straks gaan we weer eten in het locale restaurantje waar we al twee keer zijn geweest omdat dit hotel geen kok heeft. Het is daar byzonder leuk, een jongen probeert ons Engels te begrijpen en dat lukt soms wel en soms niet. Verrassinsgsmenu is het resultaat. De locale rode wijn is lekker, de witte is niet veel aan, soort mix van zoet en droog waardoor het net niets is.  Morgenochtend varen we over naar Horta op Faial dat we van hieruit al zien liggen.

Het eten was deze avond top: als voorgerecht garnalen in knoflooksaus, als hoofdgerecht vis / vlees ook in knoflooksaus en speciaal voor mij een aparte salade waar de ober trots mee kwam aanzetten. Super goed eten en geweldig leuke bediening. Daarna wat gewandeld in het dorpje en een ander stelletje dat dezelfde trip doet gesproken. Het is leuk om zo samen weg te gaan en daarnaast wat contact met anderen te hebben die (deels) hetzelfde meemaken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl